Tuesday 31 October 2017

E Handel Handelssystemer


BayWa R. e. Solar Systems Solar PV Leverandører og Distributører BayWa R. e. Solar Systems er en del av verdensledende ledende grossistleverandør av PV-utstyr, som dekker Storbritannia og Irland. Vårt produktsortiment inneholder en rekke høyprofilerte og respekterte bransjenavn, inkludert PV-moduler fra LG, Panasonic, Trina, REC, SolarWorld, BenQ og Phono Solar-strengomformere fra SMA, Fronius, Delta, Zeversolar og Sofarsolar mikroinvertere fra Enphase og SolarEdge power optimizerinverter. systemer. BayWa R. e. produserer og utelukkende leverer våre egne innovative Novotegra monteringssystemer. Vi leverer også IRFTS Easy Roof Building Integrated (BIPV) monteringssett og deres Shadow Solar carports, konsoll ballasted skuffer og Sunmount flat roof systemer. BayWa R. e. Solar Systems er en av Storbritannias ledende grossistleverandører til PV-installatørnettverket. Vi leverer installatører på tvers av markedet for innenlandske, kommersielle og offentlige lokaler fra opptil 4 kW til over 50 kW komplett fotovoltaiske systemer. BayWa R. e. er et godkjent ISO 9001: 2008-selskap for innkjøp og levering av kvalitetsprodukter til sol-PV-applikasjoner. Som en del av den tyske BayWa r. e. fornybar energi GmbH-gruppe av selskaper tilbyr vi konkurransedyktige priser med direkte tilgang til hele Europa-bestander av høy kvalitet, solide PV-merker og produkter. Klikk her for å finne ut mer om BayWa r. e. Solar Systems Ltd. En hjørnestein i vår suksess siden vi først begynte å handle som Dulas Ltd i 1982, er den uovertruffen tekniske støtten vi tilbyr deg - våre solcelleinstallatørkunder. Vi utfører installasjoner - det som gjør jobben din - men vårt team av høyt erfarne solenergi-PV-ingeniører kan gi deg stort sett all informasjon du trenger for å fullføre en installasjon eller bidra til å løse eventuelle tekniske utfordringer du måtte møte, selv mens du er på stedet. Klikk her for å lese mer om våre tekniske støttetjenester. For å komme inn i et nytt marked som kjøpmann krever bred kunnskap om mållandet. Til tross for en økende harmonisering med hensyn til forskrifter innen EU, er det fortsatt mange juridiske barrierer som selskapene må møte når de handler grenseoverskridende. I denne presentasjonen vil vi gi deg råd om hvordan online-forhandlere fra utlandet med sin juridiske kompetanse om obligatoriske informasjonskrav til nettbutikker og plattformer i Tyskland, for eksempel avtrykk, informasjon om tilbaketrekningsrett, vilkår og betingelser, hjelp med skriftlige advarsler, reklamemeldinger og forbrukerforventning. Stage B Annegret Mayer Leder av juridisk avdeling Hndlerbund AG Denne presentasjonen vil gi innsikt om hvordan skal vi sette opp en vellykket forbrukerfokusert online markedsføringsstrategi. Inkludert syn på betalt og ikke-betalt kundeoppkjøp, oppbevaring. Zoltan vil også presentere gode praksiser om hvordan du oppnår en flott første shoppingopplevelse, og hvorfor det er veldig viktig for alle nettbaserte virksomheter. Stage C Zoltan Maklær leder av prestasjonsmarkedsføring notebooksbilliger. de AG Germanys E-handelsmarked: Nåværende data, utviklinger og trender, og forbrukernes betydning: Hvordan virker den tyske forbrukerbutikken og betaler Er han så krevende og usel som vanlig oppfattet Innstilling Opprett ditt eget datterselskap i Tyskland: Din vei til bærekraft i Europas største marked Stage A Nadine Litchfield SM Forbrukermarkeder E-Commerce Germany Trade amp Invest Etter hvert som flere og flere bedrifter som Uber, Airbnb, Blablacar eller Amazon blir ledere på deres marked ved hjelp av markedsmodellen, tradisjonelle B2C - og B2B-bedrifter må bytte deres Go To Market-modeller for å bekjempe de nye kraftige konkurrentene, ved hjelp av egne armer. Å skape din egen markedsplass vil hjelpe deg med å tilpasse seg det utfordrende, raskt utviklede e-handelsmiljøet, ved å la deg øke sortimentet ditt, øke marginene dine og få flere kunder. Stage D Eric Chemouny SVP Sales amp Marketing EMEA Mirakl Den smidige reisen på Scout startet med introduksjonen av Scrum i IT-avdelingen. Åtte år senere har vi ikke engang en IT-avdeling lenger. Frank Schlesinger er teknisk leder for Scout24s store forretningsenhet Residential og var en sjåfør i endringene de siste årene. I sin tale vil han vise ved hver reise, de begrensninger selskapet har møtt og hvordan de ble overvunnet. Snakkene vil dekke temaer som digitalisering og kompleksitet, skalerbarhet, flyt og gir justering og autonomi til dine ansatte. Stage C Frank Schlesinger teknologisk leder ImmobilienScout24 Hva om det var mulig å bruke PWAs, sammen med Accelerated Mobile Pages (AMP), for å levere rask innledende lasting og pålitelig andre besøk, samt avanserte funksjoner som offline lesing og rikere UI-behandling for publikum Vel, det er Google Chrome som jobbet med 11 globale merkevarer på sin mobile tilstedeværelse for å øke brukerengasjementet og hastigheten. Hør fra Google Chrome og XING på fordelene med progressive webapper og AMP for å øke brukerengasjementet. Stage B Christian Schlueter Teamlead Product Xing Hva om det var mulig å bruke PWAs, sammen med Accelerated Mobile Pages (AMP), for å levere rask innledende lasting og pålitelig andre besøk, samt avanserte funksjoner som offline lesing og rikere brukergrensesnittbehandling for publikum Vel, det er Google Chrome som jobbet med 11 globale merkevarer på mobilenes tilstedeværelse for å øke brukerengasjementet og hastigheten. Hør fra Google Chrome og XING på fordelene med progressive webapper og AMP for å øke brukerengasjementet. Stage B Konstantin Guratzsch SEO Manager Xing Hva om det var mulig å bruke PWAs, sammen med Accelerated Mobile Pages (AMP), for å levere rask innledende lasting og pålitelig andre besøk, samt avanserte funksjoner som offline lesing og rikere brukergrensesnittbehandling for publikum Vel, det er Google Chrome som jobbet med 11 globale merkevarer på mobilenes tilstedeværelse for å øke brukerengasjementet og hastigheten. Hør fra Google Chrome og XING på fordelene med progressive webapper og AMP for å øke brukerengasjementet. Stage B Laurence Kozera (Foucault) Globale produktpartnerskap Google Har du noen gang lurt på hvordan du kan bruke den nest mest kraftfulle søkemotormaskinplattformen for å gjøre merkevaren din mye mer synlig eller måle effektivt videokampanjen din. Jeg vil vise hvor mange muligheter kan YouTube gi deg og hvordan du kan øke din virksomhet på den største videoplattformen på en effektiv måte. Stage D Kamil Glenszczyk Kontoadministrator Google Ireland Detaljhandel arenaen gjennomgår store endringer: Forbrukeradferdene endres raskt, nye digitale forretningsmodeller setter anerkjente paradigmer opp ned, en mengde data genereres til enhver tid. Hvordan Otto-gruppen utviklet seg fra en tradisjonell postordervirksomhet til en aktiv E-Commerce-leder, bestående av mer enn 120 nettbutikk - og tjenesteleverandører fra hele verden. Fase C Moritz Corbelin Leder av e-handelsstrategi Otto Group Multikanalsalg har blitt en nødvendighet for nettbutikkene. Selger på tvers av flere salgskanaler har komplisert måten forhandlerne effektivt kan håndtere sin virksomhet på. Med flere kanaler, markedsplasser og sosiale medier plattformer for å selge på, daglig drift og data analyse har blitt mer komplisert. I denne presentasjonen vil jeg vise deg tips om hvordan du velger de beste salgskanaler og hvordan du analyserer dataene for å lykkes i flerkanalsalg. Stage B Jan Lastuvka CEO amp-grunnlegger MonkeyData SEO er spesielt viktig for å tiltrekke seg trafikk fra langhals søkeord. Bare noen få e-handelshandlere gjør noe for å optimalisere for lang hale. Under presentasjonen får du mye innsikt i hvordan du får flere konverteringer ved hjelp av de beste SEO-strategiene. Stage B Fernando Angulo Leder av internasjonale partnerskap SEMrush frderbar Die Frdermittelmanufaktur presenterer de viktigste regionale, nasjonale og EU-finansieringsmulighetene for innovative e-handelsideer. Under en kompakt oversikt vil entreprenører oppdage finansieringslandskapet innen e-handel og se hvilke finansieringsprogrammer som passer best for sine egne prosjekter. Oversikten vil bli raffinert med et eksempel på suksess: Curated Shopping pioner MODOMOTO gir nyttige tips for en vellykket prosjektfinansiering. Fase B Andreas Fischer konsernsjef og medstifter Modomoto Forsikringslandskapet drives av digitalisering og endres derfor raskt. Insurtechs tillater en ny tilnærming til kunder. simplesurance039s kryssalgs programvare løsning viser hvordan kunder kan nås direkte på salgsstedet, og hvordan forsikringspolicyer kan kjøpes enkelt på nettet med bare ett klikk. Trinn C Robin von Hein Konsernsjef Grunnlegger Schutzklick En actionfylt og rask sessions som beskriver nøyaktige strategier vi bruker i digital markedsføring for å drive millioner av inntekter hver måned til forhandlere i sektorer som mote, luksus, hjem, møbler, drikkevarer og alt i mellom. Luca leder opp teamet på Genie Goals, en Google-prisbelønt Premier Partner som arbeider med globale merkevarer som Calvin Klein, Polarn O. Pyret, Naked Wines, Amara Living, Shinola Detroit og mange flere. Økten vil dekke både vekst og optimalisering taktikk som er bevist å forbedre ytelsen, ofte eksponentielt. Luca vil gi praktiske poeng og real-case studier sammen med en inspirerende og energiserende kjernemelding. Stage B Luca Senatore Direktør for strategi Genie GoalsE-handel og E-BusinessConcepts og Definisjoner Elektronisk handel eller e-handel refererer til et bredt spekter av online forretningsaktiviteter for produkter og tjenester. 1 Det gjelder også enhver form for forretningstransaksjon der partene interagerer elektronisk heller enn ved fysisk utveksling eller direkte fysisk kontakt. 2 E-handel er vanligvis knyttet til kjøp og salg over Internett, eller gjennomføring av en transaksjon som innebærer overføring av eierskap eller rett til å bruke varer eller tjenester gjennom et datamediert nettverk. 3 Selv om det er populært, er denne definisjonen ikke omfattende nok til å fange de siste utviklingene i dette nye og revolusjonerende forretningsfenomenet. En mer fullstendig definisjon er: E-handel er bruk av elektronisk kommunikasjon og digital informasjonsteknologi i forretningstransaksjoner for å skape, transformere og omdefinere relasjoner for verdiskapning mellom eller mellom organisasjoner, og mellom organisasjoner og enkeltpersoner. 4 International Data Corp (IDC) anslår verdien av global e-handel i 2000 på US350.38 milliarder. Dette anslås å klatre til så høyt som US3.14 billion i 2004. IDC forutsier også en økning i Asias prosentandel i verdensomspennende e-handelsinntekter fra 5 i 2000 til 10 i 2004 (se figur 1). Figur 1: Verdensomspennende e-handelsinntekt, 2000 og 2004 (som andel av hver landsregion) E-handelsinntektene i Asia og Stillehavet forventes å øke fra 76,8 milliarder ved utgangen av 2001 til 338,5 milliarder ved utgangen av 2004. Er e-handel det samme som e-business Mens noen bruker e-handel og e-handel utveksling, er de forskjellige begreper. I e-handel brukes informasjon og kommunikasjonsteknologi (IKT) i inter-business eller inter-organisatoriske transaksjoner (transaksjoner mellom og mellom firmaorganisasjoner) og i forretninger til forbrukertransaksjoner (transaksjoner mellom firmaorganisasjoner og enkeltpersoner). I e-handel er IKT derimot brukt til å forbedre virksomheten. Det inkluderer enhver prosess som en bedriftsorganisasjon (enten en for-profit, offentlig eller non-profit enhet) utfører over et datamediert nettverk. En mer omfattende definisjon av e-business er: Transformasjonen av en organisasjon prosesser for å levere ekstra kundeverdi gjennom anvendelse av teknologier, filosofier og databehandling paradigme av den nye økonomien. Tre primære prosesser er forbedret i e-business: 5 1. Produksjonsprosesser. som inkluderer anskaffelse, bestilling og etterfylling av aksjer, behandling av betalinger, elektroniske koblinger med leverandører og produksjonskontrollprosesser, blant annet 2. Kundefokuserte prosesser. som inkluderer salgsfremmende og markedsføringsinnsatser, salg over internett, behandling av kunders innkjøpsordre og betaling, og kundesupport, blant annet og 3. Intern styringsprosesser. som inkluderer arbeidstjenester, opplæring, intern informasjonsdeling, videokonferanser og rekruttering. Elektroniske applikasjoner øker informasjonsflyten mellom produksjons - og salgsstyrker for å forbedre produktiviteten til salgsstyrken. Arbeidsgruppekommunikasjon og elektronisk publisering av intern forretningsinformasjon gjøres også effektivere. 6 Er Internett-økonomien synonymt med e-handel og e-business Rediger Internett-økonomien er et bredere konsept enn e-handel og e-handel. Det inkluderer e-handel og e-business. CREC (senter for forskning innen elektronisk handel) ved University of Texas har utviklet et konseptbasert rammeverk for hvordan Internettøkonomien fungerer. Rammen viser fire lag av Internettøkonomien - de tre nevnte ovenfor og en fjerde kalt mellomledd (se tabell 1). Figur 2. Tabell 1. Konvensjonell ramme for internettøkonomi basert på senter for forskning innen elektronisk handel, University of Texas, måling av Internett-økonomien, 6. juni 2000 tilgjengelig fra internetindikatorer Hva er de forskjellige typer e-handel B2b, b2c, c2c, c2b , b2a og c2a De store forskjellige typer e-handel er: Business-to-business (B2B) business-to-consumer (B2C) business-to-government (B2G) forbruker til forbruker (C2C) og mobil handel m-handel). Rediger Hva er B2B e-handel B2B e-handel er bare definert som e-handel mellom bedrifter. Dette er typen e-handel som omhandler relasjoner mellom og blant bedrifter. Om lag 80 av e-handel er av denne typen, og de fleste eksperter forutsier at B2B-e-handel vil fortsette å vokse raskere enn B2C-segmentet. B2B-markedet har to hovedkomponenter: e-frastruktur og e-markeder. E-strukturen er arkitekturen til B2B, som hovedsakelig består av følgende: logistikk - transport, lager og distribusjon (f. eks. Procter og Gamble) applikasjonsleverandører - distribusjon, hosting og styring av pakket programvare fra et sentralt anlegg (f. eks. Oracle og Linkshare) outsourcing av funksjoner i prosessen med e-handel, for eksempel web-hosting, sikkerhet og kundeservice løsninger (for eksempel outsourcing leverandører som eShare, NetSales, iXL Enterprises og Universal Access) auksjonsløsninger programvare for drift og vedlikehold av sanntid auksjoner på Internett (for eksempel Moai Technologies og OpenSite Technologies) innholdshåndteringsprogramvare for tilrettelegging av innholdsadministrasjon og levering av nettsider (f. eks. Interwoven og ProcureNet) og nettbaserte handelsmiljøer (f. eks. Commerce One, en nettleserbasert, XML-aktivert kjøp av automatiseringsprogramvare). E-markeder er ganske enkelt definert som nettsteder der kjøpere og selgere samhandler med hverandre og utfører transaksjoner.10 De vanligste B2B-eksemplene og beste praksismodellene er IBM, Hewlett Packard (HP), Cisco og Dell. Cisco, for eksempel, mottar over 90 av produktordrene over Internett. De fleste b2b-applikasjoner er innenfor områdene leverandørstyring (spesielt innkjøpsordrebehandling), lagerstyring (dvs. administrerende ordreresykluser), distribusjonsstyring (spesielt i overføring av fraktdokumenter), kanaladministrasjon (dvs. formidling av informasjon om endringer i e-handel og i betalingsstyring andel av B2C e-handel fra 20,8 i 2000 til bare 13 i 2004 (figur 3). Figur 3. Del av B2B og B2C E-handel i Total Global E-Commerce (2000 og 2004) På samme måte er B2B-veksten langt foran B2C-veksten i Asia-Stillehavsregionen. Ifølge et estimat fra eMarketer for 2001 forventes baltiske inntekter i regionen å overstige 300 milliarder i 2004. Tabell 2 viser den forventede størrelsen på B2B e-handel etter region for årene 2000-2004. Figur 4. Prosjektet B2B E-handel etter region, 2000-2004 (milliarder) Boks 1. Fordeler med B2B-e-handel i utviklingsmarkeder Effekten av B2B-markeder på utviklingslandenes økonomi er tydelig i følgende: Transaksjonskostnader. Det er tre kostnadsområder som reduseres betydelig gjennom gjennomføringen av B2B e-handel. For det første er reduksjonen av søkekostnadene, da kjøpere ikke trenger å gå gjennom flere mellommenn for å søke etter informasjon om leverandører, produkter og priser som i en tradisjonell forsyningskjede. Med hensyn til innsats, tid og penger, er Internett en mer effektiv informasjonskanal enn den tradisjonelle motparten. I B2B-markeder er kjøpere og selgere samlet inn i et enkelt nettbasert handelssamfunn, og reduserer søkekostnadene ytterligere. For det andre er reduksjonen i kostnadene ved behandling av transaksjoner (f. eks. Fakturaer, innkjøpsordrer og betalingsordninger), ettersom B2B muliggjør automatisering av transaksjonsprosesser og dermed rask implementering av det samme i forhold til andre kanaler (for eksempel telefon og faks ). Effektivitet i handelsprosesser og transaksjoner økes også gjennom B2B e-markederne evne til å behandle salg gjennom online-auksjoner. For det tredje forbedrer nettbehandlingen lagerstyring og logistikk. Disintermediation. Gjennom B2B e-markeder kan leverandørene samhandle og handle direkte med kjøpere, og dermed eliminere mellommenn og distributører. Men nye former for mellommenn kommer frem. Eksempelvis kan e-markeder selv betraktes som mellommenn fordi de kommer mellom leverandører og kunder i forsyningskjeden. Gjennomsyn i prisingen. I tillegg til de mer åpenbare fordelene med e-markeder er økningen i prisgennemsiktighet. Samlingen av et stort antall kjøpere og selgere i et enkelt e-marked avslører markedsprisinformasjon og transaksjonsbehandling til deltakerne. Internett tillater publisering av informasjon om et enkelt kjøp eller en transaksjon, slik at informasjonen er lett tilgjengelig og tilgjengelig for alle medlemmer av e-markedet. Økt prisgennemsiktighet har til følge at prisforskjellene i markedet reduseres. I denne sammenheng er kjøpere gitt mye mer tid til å sammenligne priser og foreta bedre kjøpsbeslutninger. Videre utvider B2B e-markeder grenser for dynamisk og forhandlet pris, hvor flere kjøpere og selgere kollektivt deltar i prisinnstilling og toveisauksjoner. I slike miljøer kan prisene settes ved automatisk matching av bud og tilbud. I e-markedsplassen blir kravene til både kjøpere og selgere derfor samlet for å oppnå konkurransedyktige priser, som er lavere enn de som følge av individuelle tiltak. Stordriftsfordeler og nettverkseffekter. Den raske veksten i B2B e-markeder skaper tradisjonelle forsyningsbaserte, kostnadsbaserte stordriftsfordeler. Videre gir samlingen av et betydelig antall kjøpere og selgere etterspørselssiden stordriftsfordeler eller nettverkseffekter. Hver ekstra inkrementell deltaker i e-markedet skaper verdi for alle deltakere på etterspørselssiden. Flere deltakere danner en kritisk masse, noe som er viktig for å tiltrekke flere brukere til et e-marked. Hva er B2C-e-handel E-handel fra e-handel til e-handel, eller handel mellom bedrifter og forbrukere, involverer kunder som samler inn informasjon om kjøp av fysiske varer (dvs. tangibler som bøker eller forbrukerprodukter) eller informasjonsvarer (eller varer av elektronisk materiale eller digitalisert innhold, for eksempel programvare eller e-bøker) og, for informasjonsvarer, mottar produkter over et elektronisk nettverk.12 Det er den nest største og tidligste form for e-handel. Dens opprinnelse kan spores til nettbutikk (eller e-tailing) .13 Således er de vanligste B2C forretningsmodellene nettbutikkene som Amazon, Drugstore, Beyond, Barnes og Noble and ToysRus. Andre B2C-eksempler med informasjonsprodukter er E-Trade og Travelocity. De mer vanlige bruksområdene til denne typen e-handel er innen innkjøp av produkter og informasjon og personal økonomistyring, som gjelder forvaltningen av personlige investeringer og økonomi ved bruk av nettbankverktøy (f. eks. Quicken) .14 eMarketer anslår at verdensomspennende B2C e-handelsinntekter vil øke fra US59,7 milliarder i 2000 til US428,1 milliarder i 2004. Online-handelstransaksjoner utgjør en betydelig del av dette markedet. eMarketer anslår også at B2C-inntektene, mens de registrerte en beskjeden figur i forhold til B2B, likevel gikk opp til 8,2 milliarder kroner ved utgangen av 2001, med dette tallet doblet i slutten av 2002 - på verdensomspennende B2C-omsetning under 10. B2C e-handel reduserer transaksjonskostnader (spesielt søkekostnader) ved å øke forbrukerens tilgang til informasjon og tillate forbrukerne å finne den mest konkurransedyktige prisen for et produkt eller en tjeneste. B2C e-handel reduserer også markedsadgangsbarrierer siden kostnaden for å sette opp og vedlikeholde et nettsted er mye billigere enn å installere en murstein og murbrukskonstruksjon for et firma. Når det gjelder informasjonsvarer, er B2C-e-handel enda mer attraktiv fordi det sparer firmaer fra factoring i tilleggskostnaden til et fysisk distribusjonsnett. Videre, for land med en voksende og robust Internett-befolkning, blir det mer mulig å levere informasjonsgoder. Hva er B2G e-handel E-handel for e-handel eller B2G er generelt definert som handel mellom bedrifter og offentlig sektor. Det refererer til bruken av Internett for offentlige anskaffelser, lisensprosedyrer og andre regjeringsrelaterte operasjoner. Denne typen e-handel har to funksjoner: For det første antar offentlig sektor en ledende rolle i etableringen av e-handel, og for det andre antas det at offentlig sektor har størst behov for å gjøre sitt anskaffelsessystem mer effektivt.15 Webbasert innkjøpspolitikker øker åpenheten i anskaffelsesprosessen (og reduserer risikoen for uregelmessigheter). Til dags dato er størrelsen på B2G e-handelsmarkedet som en komponent i total e-handel uansett, da offentlige e-innkjøpssystemer fortsatt er uutviklede. Hva er C2C e-handel E-handel for forbrukere til forbruker eller C2C er rett og slett handel mellom privatpersoner eller forbrukere. Denne typen e-handel kjennetegnes av veksten av elektroniske markedsplasser og online-auksjoner, særlig i vertikale bransjer hvor bedriftsvirksomhet kan by på hva de vil ha fra flere leverandører.16 Det har kanskje størst potensial for å utvikle nye markeder. Denne typen e-handel kommer i minst tre former: auksjoner som gjøres lettere på en portal, som for eksempel eBay, som gjør det mulig for online-sanntidsbudgivning på varer som selges i web-peer-to-peer-systemene, for eksempel Napster-modellen en protokoll for deling av filer mellom brukere som brukes av chat-forum som ligner på IRC) og andre filutvekslinger og senere valutautvekslingsmodeller og klassifiserte annonser på portalsider som Excite Classifieds og eWanted. Pakwheels (en interaktiv, online markedsplass hvor kjøpere og selgere kan forhandle og hvilke funksjoner som Kjøper Leads Amp Want Ads). Transaksjoner mellom forbruker-til-bedrift (C2B) innebærer omvendte auksjoner, som gir forbrukerne mulighet til å drive transaksjoner. Et konkret eksempel på dette når konkurrerende flyselskaper gir en reisende beste reise - og billetttilbud som svar på reisendeposten som hun ønsker å fly fra New York til San Francisco. Det er lite informasjon om den relative størrelsen på global C2C e-handel. Men C2C-tallene på populære C2C-nettsteder som eBay og Napster indikerer at dette markedet er ganske stort. Disse nettstedene produserer millioner av dollar i salg hver dag. Fordeler med C2C-nettsteder Forbrukeren til e-handel med e-handel har mange fordeler. Den primære fordelen for forbrukerne er reduksjon i kostnadene. Å kjøpe annonseplass på andre e-handelswebområder er dyrt. Selgere kan legge ut sine varer gratis eller med minimal kostnad, avhengig av C2Cs nettsted. C2C nettsteder er en perfekt plattform for kjøpere og selgere som ønsker å kjøpe og selge relaterte produkter. Evnen til å finne relaterte produkter fører til en økning i den besøkende til kundekonverteringsforhold. Bedriftseiere kan billig vedlikeholde C2C-nettsteder og øke fortjenesten uten tilleggskostnader for distribusjonssteder. Et godt eksempel på et C2C e-handelsnettsted er Esty, et nettsted som lar forbrukerne kjøpe og selge håndlagde eller vintageartikler og rekvisita, inkludert kunst, fotografi, klær, smykker, mat, bad og skjønnhetsprodukter, dyner, knick-knacks, og leker. Ulemper med C2C-nettsteder Det er også et par ulemper for disse typer nettsteder. Driftstransaksjon på disse typer nettsteder krever samarbeid mellom kjøper og selger. Det har blitt notert mange ganger at disse to ikke samarbeider med hverandre etter at en transaksjon har blitt foretatt. De deler ikke transaksjonsinformasjonen som kan være via kreditt - eller debetkort eller internettbank. Dette kan føre til nettofusk, siden kjøperen og selgeren ikke er veldig godt kjent med hverandre. Dette kan føre til at søksmål blir pålagt i begge ender eller på nettstedet dersom det ikke har nevnt ansvarsfraskrivelsen i vilkårene og betingelsene. Dette kan også hemme de c2c nettstedene som handler om forbrukeren til forbruker-e-handel nettsteder synes å ha blitt svært forsiktig for å hindre online svindel. Hva er m-handel M-handel (mobil handel) er kjøp og salg av varer og tjenester gjennom trådløs teknologi, dvs. håndholdte enheter som mobiltelefoner og personlige digitale assistenter (PDAer). Japan er sett på som en global leder innen m-handel. Siden innholdsleveransen over trådløse enheter blir raskere, sikrere og skalerbare, tror noen at m-handel vil overgå wireline e-handel som metode for valg av digital handelstransaksjoner. Dette kan godt være tilfelle for Asia-Stillehavet der det er flere mobiltelefonbrukere enn det er Internett-brukere. Industrier som er påvirket av m-handel inkluderer: Finansielle tjenester. inkludert mobilbankvirksomhet (når kundene bruker håndholdte enheter til å få tilgang til sine kontoer og betale regninger), samt meglingstjenester (hvor aksjekurser kan vises og handles fra samme håndholdte enhet) Telekommunikasjon. i hvilken tjenesteendringer, faktura betaling og konto vurderinger kan alle utføres fra samme håndholdte enheten Servicetail. som forbrukere får muligheten til å plassere og betale for bestillinger på fly og informasjonstjenester. som inkluderer levering av underholdning, økonomiske nyheter, sportstall og trafikkoppdateringer til en enkelt mobilenhet.17 Forrester Research forutsier at amerikanske3,4 milliarder salg er stengt ved bruk av PDA og mobiltelefoner innen 2005 (se tabell 3). Figur 5. Tabell 3. Forresters M-Commerce Salgsprognoser, 2001-2005

No comments:

Post a Comment